Klimatyzacja w biurze
Czy to już standard?
Klimatyzacja w biurze, w dzisiejszych czasach, zaczyna się robić standardem. Chłodzimy już nie tylko sale konferencyjną, czy gabinet prezesa, lecz również pomieszczenia pracowników biurowych. Czynnikiem, który ma na to istotny wpływ jest na pewno spadająca cena urządzeń chłodniczych, które są coraz tańsze. Ponadto, wzrasta coraz bardziej świadomość klientów, dotycząca wydajności pracownika, w zależności od warunków mikroklimatu, jaki panuje w pomieszczeniu.
Co na to prawo?
Prawo, również nie pozostaje obojętne w tej kwestii. Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy nie było czegoś takiego jak BHP, pracownik nie miał żadnych praw. W tym momencie, mamy normy polskie, zagraniczne, prawo pracy, kodeks pracy i wiele, wiele innych dokumentów. Wyznacza się, różne normy co do ilości powietrza, jak i maksymalnej i minimalnej temperatury w miejscu pracy, w zależności, czy jest to biuro, hala, czy praca na zewnątrz. Pracownik ma prawo do odmowy podjęcia pracy, jeżeli temperatura w pomieszczeniu lub na zewnątrz, nie spełnia wymaganych wartości.
A może dla wizerunku mojej firmy?
Nie bez znaczenia, pozostaje również wizerunek przedsiębiorcy. Klimatyzacja w biurze, może pozytywnie wpłynąć na wizerunek danej firmy. Zarówno w oczach jakiegoś klienta, jak i pracownika aplikującego na dane stanowisko. W przyszłości, taka decyzja, może się przełożyć na owocną współpracę, zarówno z nowo pozyskanym klientem, jak i pracownikiem.